“BENİM DE BİR FİKRİM VAR”
Değerli Arkadaşlar;
Hastanemiz 2024 yılı için “ Benim de Bir Fikrim Var” başlığı adı altında bir proje talep toplama çağrısı başlatmış bulunuyoruz.
Bu çağrının amacı;
Hasta Memnuniyeti
Çalışan Motivasyonu
Sağlıkta Teknoloji Kullanımı
Sağlık Eğitimi
Kronik Hastalık Yönetimi
Adlı konulardaki sağlık çalışanlarının araştırma ve geliştirme çalışmalarını desteklemek, bilgi ve eğitim düzeyini yükseltmek, toplumsal sorunlara yönelik farkındalık oluşturmak ve çözüm üretmek ve bu alanlarda yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlamaktır.
Başvuru Koşulları
“ 01.08.2024- 31.08.2024” tarihleri arasında her sağlık çalışanı D Blok 7. Kat Proje ve Süreç Yönetim Birimine direk başvuruda bulunabilir ayrıca elektronik olarak tarafınıza iletilen form üzerinden başvurularınızı bize ulaştırabilirsiniz.
Değerlendirme Kriterleri
•Yenilik ve özgünlük
•Projenin uygulanabilirliği ve sürdürülebilirliği
•Projenin toplum veya sağlık sektörü üzerindeki potansiyel etkisi
Başvurularınızı bekliyor ve heyecan verici araştırma fırsatı ve sürecine katılımınızı teşvik ediyoruz.
Bahçelievler Devlet Hastanesi
Proje ve Süreç Yönetim Birimi
Ayşenur CEBECİ- 47073
Mustafa KARASOY- 47071
Proje Nedir?
Proje, başlangıcı ve sonu olan, uzunluğu önceden belirlenmiş bir süre içinde değişim yaratan, iç içe geçmiş amaç ve hedeflere sahip, planlanan uygulama adımlarıyla çeşitli ürünlerin elde edildiği, ayni ve nakdi kaynaklarla yürütülen bir çalışmadır. Başka bir deyişle, Bir amacı belirli bir süre içinde gerçekleştirmek için, bireysel veya grup olarak yapılan çalışmalar olarak tanımlanabilir.
Bir Projede Neler Olmalı?
· Fikrin belirlenmesi.
· Proje fikrinin analiz edilmesi
· Projenin planlanması ( amacı, özel amacı, hedefi vs)
· Projeye kaynak bulunması
· Faaliyetlerin uygulanması
· İzleme ve değerlendirme.
Hasta Memnuniyeti: Sağlık hizmeti almaya karar vermesinden itibaren, başlayan tüm süreçleri içeren beklenti ve faydaların karşılaştırılmasıyla elde edilen sonuçtur. Başka bir tanıma göre; hasta memnuniyeti, hastaların istek ve beklentilerinin karşılanma oranıdır. Hasta memnuniyeti sağlık hizmeti kalitesinin önemli bir göstergesidir. Hasta memnuniyeti birçok faktörle ölçülebilir bunlar; hastalara gerekli bilgilerin verilmesi, çevresel-fiziksel koşullar, sağlık hizmeti veren çalışanların davranış ve tutumları, zamanlama ve ücretlendirme.
Çalışan Motivasyonu: Çalışan motivasyonu, çalışanların azim ve bağlılık düzeyini ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Çalışan motivasyonunu arttırma yolları:
· Çalışan geri bildirimini dinleyin
· Performansı tanıyın ve ödüllendirin
· Sağlıklı bir yaşam tarzını teşvik edin
· Rahat bir çalışma ortamı sağlayın
· İletişimi ve şeffaflığı geliştirin
· Çalışan gelişimini destekleyin
· Sosyal bir kültür geliştirin
Sağlıkta Teknoloji Kullanımı: Dünya Sağlık Örgütü, sağlık teknolojisini, “Bir sağlık problemini çözmek ve yaşam kalitesini iyileştirmek için geliştirilen cihazlar, ilaçlar, aşılar, prosedürler ve sistemler şeklinde organize edilmiş bilgi ve becerilerin uygulanması” olarak tanımlamıştır.
Sağlık Eğitimi: kişilere sağlıklı yaşam için alınması gereken önlemleri benimsetmeye ve uygulamaya inandırmak; kendilerine sunulan sağlık hizmetlerini doğru olarak kullanmaya alıştırmak; sağlık durumlarını ve çevrelerini iyileştirmek amacıyla, birey olarak ya da topluca karar aldırmaktır".Sağlık eğitiminde hangi konular yer alır?
· Kazalardan korunma eğitimi.
· İlkyardım eğitimi.
· Aile planlaması eğitimi.
· Bulaşıcı hastalıklardan korunma eğitimi.
· Sağlığa zararlı alışkanlıklar eğitimi.
Kronik Hastalık Yönetimi: Kronik hastalık yönetimi, uzun süreli ve genellikle yavaş ilerleyen hastalıkların (örneğin, diyabet, hipertansiyon, kalp hastalıkları, kronik obstrüktif akciğer hastalığı - KOAH) kontrol altına alınması ve hastaların yaşam kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla yapılan bir dizi tedavi ve bakım faaliyetini içerir. Bu yönetim, multidisipliner bir yaklaşım gerektirir ve şu bileşenleri içerebilir:
1. Tıbbi Tedavi ve İzleme: Hastalığın türüne ve şiddetine bağlı olarak ilaç tedavisi, düzenli doktor kontrolleri ve gerekli testlerin yapılması.
2. Hasta Eğitimi: Hastaların hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmaları, tedavi sürecine aktif katılım göstermeleri ve kendi sağlıklarını nasıl yöneteceklerini öğrenmeleri.
3. Yaşam Tarzı Değişiklikleri: Beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi, düzenli fiziksel aktivite, sigara ve alkol kullanımının bırakılması.
4. Psikolojik Destek: Kronik hastalıkların getirdiği stres ve duygusal zorluklarla başa çıkmak için psikolojik danışmanlık ve destek grupları.
5. Düzenli İzlem ve Değerlendirme: Hastaların sağlık durumlarının sürekli izlenmesi, tedavi planlarının ve stratejilerinin gerektiğinde güncellenmesi.
Başvuru Formu için
Tıklayınız.